A WorkDesk portált az ide meghívott ügyfelek használhatják, akikkel rendszerint szerződéses viszony áll fenn. A szerződések tartalmazzák az ügyfélfiók adatokat a belépéshez és egyéb speciális jogosultságokat a követésre és együttműködésre vonatkozóan. Bejelentkezni a megadott felhasználónév (email cím) és jelszóval lehet.
Új feladatot, ügyet, jegyet bejelentkezés után, az "Új jegy beküldése" menüre kattintva, az űrlap kitöltésével lehet beküldeni. A beküldéshez szükséges kiválasztani a legördülő listából, a bejelenteni kívánt jegyhez kapcsolódó projekt nevét, legyen az támogatási, fejlesztési, vagy bármilyen más projekt. Ha a projekt neve nem ismert, vagy nem látható a listában, tájékoztatást lehet kérni a kapcsolattartótól, vagy a "Projekt support" nevű projektet kiválasztva, egy jegy feladásával. Az űrlap Megnevezés mezőjében megadott szöveg lesz a jegy elnevezése, neve, ezért relevánsan, röviden érdemes megfogalmazni. A beküldésre kerülő űrlap mezői függhetnek az egyes projektektől. A projektekre jellemző egyedi mezők a projekt kiválasztása után jelennek meg az űrlapon. Beküldés után a kiválasztott projektben automatikusan létrejön a feladat. A jegy beküldéséről és a jegy azonosító számáról értesítés jelenik meg a weboldalon, melyre később hivatkozni lehet.